Speciaal voor middelbare scholen die op een structurele manier aan de slag willen met leren leren, plannen, studievaardigheden en executieve functies.
‘t Leerlab heeft een duidelijke missie: Alle leerlingen in Nederland en België leren leren en leren plannen. Leren en plannen zijn beide vaardigheden die we niet spontaan ontwikkelen. Deze moeten we écht aanleren.
Wij vinden dat de basis van alle leerlingen goed moet zijn. Een goede basis zorgt ervoor dat leerlingen gemakkelijker kunnen leren, beter kunnen plannen en uiteindelijk meer zelfvertrouwen en motivatie hebben.
Dat is de reden waarom wij een methode hebben ontwikkeld.
Als voormalig leerkracht weet Laura hoe belangrijk het is om laagdrempelig, flexibel en praktisch materiaal in te kunnen zetten. Dat is waar we voor zorgen met onze methode. Een methode die gemakkelijk geïmplementeerd kan worden, zodat jullie als school aan de slag kunnen met leren leren, plannen, studievaardigheden en de executieve functies.
Hieronder vind je de meest gestelde vragen over onze lessenserie?
De lesmethode is geschikt voor alle niveau’s. We adviseren deze methode in te zetten in klas 1 en/of 2.
Onze leerlingen gaan heel veel en lang naar school, maar we leren zijn eigenlijk nooit hoe ze het beste kunnen leren. Zonde! Allereerst om dit een vaardigheid is die leerlingen moeten aanleren. En ten tweede zorgt het ervoor dat leerlingen meer motivatie en zelfvertrouwen hebben als ze weten hoe ze het beste kunnen leren.
De lessenserie kan je inzetten tijdens de mentorles of tijdens een los vak over bijvoorbeeld studievaardigheden. Daarnaast zijn de lessen ook in te zetten bij 1-op-1 begeleiding van leerlingen.
De lessen (inclusief handleiding, werkboek, extra werkbladen en video’s)vind je in onze online omgeving: De Leerlab Academie. Gaan jullie werken met onze methode? Dan krijgen jullie mentoren/docenten toegang tot dit digitale portaal. Zo heb je alle informatie overzichtelijk op één plek staan.
We hebben er heel bewust voor gekozen om te werken met modules, zodat je deze kan verdelen over een of twee leerjaren. In de pilotfase merkten we dat ‘vaste’ lessen zorgen voor een bepaalde druk.
We weten dat er tijdens de mentorlessen ook nog andere dingen spelen. Dus zo kan je gemakkelijker kiezen om een deel van de les aandacht te besteden aan leren leren en plannen. Het andere deel van de les kan je dan inzetten op bijvoorbeeld het sociaal emotionele gedeelte. Daarmee willen we de docenten de vrijheid geven om te kijken wat nodig is voor hun klas en leerlingen.
Het online portaal onthoudt altijd waar je bent gebleven.
Ik ben nieuwsgierig naar de methode en wil hem graag 30 dagen proberen!Wat leuk dat je nieuwsgierig bent naar de lesmethode; daar zijn veel leerlingen mee geholpen! Vul het formulier hieronder in, dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op en geef ik je een passende prijs.