Home » Referenties
Referenties

Over de Mastermind-opleiding
“Ik raad de Mastermind-opleiding aan iedereen aan die leerlinggericht wil werken en de leerlingen betere leerbegeleiding wil bieden! Aan leraren die wel willen begeleiden, maar het lastig vinden om leerlingen te motiveren tot verandering of het nemen van verantwoordelijkheid.”
Sanne v. Hoef
“De combinatie tussen theorie (die niet te theoretisch wordt opgediend), de praktische tools, voorbeelden, werkvormen en rollenspellen. Ik ben enthousiast over het totaalpakket van de Mastermind!”
Ellis Damen
“Werken met Laura is als een feestje. Ik heb de Mastermind-opleiding als heel waardevol ervaren. Ik kan echt aan de slag met leren leren en plannen.”
Marian Blauwgeers
“Laura’s enthousiasme is inspirerend. Ik vond de Mastermind heel fijn en zou deze opleiding aan al mijn collega’s aanbevelen. Wat de Mastermind mij heeft opgeleverd? Heel veel concrete tips, vaardigheden en kennis om in de dagelijkse praktijk te gebruiken.”
Karelien Hoving-Stolper
Laura, jij bent zo enthousiast over het onderwerp, wat maakt dat ik ook enthousiast word en nog meer wil leren over het onderwerp. Maar ook dat ik dit enthousiasme wil overdragen aan mijn leerlingen en collega’s. Daarnaast geef je fijne tips, maar hebt mij vooral zelf aan het denken gezet met de wedervragen die jij stelde. Je neemt de tijd om ons vooruit te helpen en dat voelt gewoon fijn. Je hebt een hele fijne manier van vertellen, waardoor ik aan je lippen hang en alles wil absorberen als een spons. Ik heb genoten van de opleiding en ik vind het eigenlijk jammer dat het alweer voorbij is.
Sanne Rijnders
Implementatietraject voor de Planagenda
“Laura heeft onwijs veel verstand van leren leren en plannen. Ze geeft goede tips en is een stok achter de deur! Laura heeft ervoor gezorgd dat de Planagenda van ’t Leerlab goed is geïmplementeerd in onze brugklas.”
Loes van Veghel
“Je geeft energie. na onze afspraken sta ik aan en heb ik direct onwijs veel zin om bezig te gaan. Je geeft sturing, denkt mee en hebt onwijs veel ervaring. Ik zou het elke school adviseren om te werken met ’t Leerlab. Je hoeft niet zelf het wiel uit te vinden en zo weet je zeker dat het een succes wordt”
Dennie
Planagenda
“Wij werken in de eerste klas met de Planagenda van ‘t Leerlab. Aan de resultaten van de leerlingen kunnen we zien dat ze nu meer op tijd beginnen met leren. Het is een agenda met een prettige lay-out die goed werkbaar is doordat hij genoeg ruimte en vakjes heeft.”
RSG De Borgen Woldborg
“Ik ben erg tevreden over de Planagenda van ‘t Leerlab! Hij is erg simpel en overzichtelijk met een heldere verdeling van het agenda-gedeelte en het plan-gedeelte. Ik zie dat het werken met de planagenda de leerlingen wat oplevert.”
Cartesius Lyceum
“Wij werken nu voor het tweede jaar op rij met de Planagenda van ‘t Leerlab. De agenda is erg overzichtelijk. De leerlingen zijn enthousiast en merken dat de Planagenda goed werkt. Ze vinden het fijn dat het weekend vooraan in de week staat en dat er bolletjes zijn om prioriteiten te stellen en af te vinken wanneer ze een taak hebben afgerond.”
Studiehulp.nu
“Bij ons op school wordt veel aandacht besteed aan de Planagenda van ‘t Leerlab in de studie- en mentorlessen. De filmpjes die bij de Planagenda horen zijn fantastisch en helpen
daar goed bij! Het is erg fijn dat elke docent kan terugvallen op hetzelfde middel om de leerlingen te ondersteunen in het plannen.”
Bonifatius mavo
“Waar onze leerlingen voorheen een foto maakte van hun huiswerk die ze vervolgens niet meer konden vinden, zorgt de Planagenda van ‘t Leerlab voor een makkelijke manier voor
alle leerlingen om het huiswerk te noteren. Wij maken direct na de instructie een moment vrij om het huiswerk te noteren en te plannen. Dit zorgt ervoor dat het huiswerk altijd in de
agenda staat.”
De Meerwaarde
“De leerlingen gaan écht plannen met de Planagenda van ‘t Leerlab en doen dit netjes van te voren. Ze houden rekening met hun sport en hebben een huiswerkvrije dag. Ze leren door
middel van de planagenda op lange termijn echt plannen.”
Stefanusschool
Meer leren over leren leren en plannen? Lees onze blogs!

5 Technieken om je leerlingen te motiveren
Motivatie is de motor achter succesvol leren. Maar hoe krijg je leerlingen écht in beweging, of je nu voor de

Stop met alles uit de kast te halen: De gevaarlijke Reparatiereflex
Herken je dit? Je geeft ongevraagd advies, waarschuwt voor de toekomst of laat met een zucht zien dat je het

3 Simpele tips om je leerlingen thuis actief te laten leren
Als docent kan het frustrerend zijn als leerlingen jouw adviezen niet oppakken. Hoe zorg je ervoor dat ze thuis echt